Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na Vašem zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení Vašeho prohlížeče.
  

 

 

 

★ KONTAKT ★

 Potřebujete poradit?

Pište, ráda se vám budu věnovat.

 

Háčkování s Vendulkou - kontakt

 

E-mail: info@hackovanisvendulkou.cz 

Můžete také využít formulář

v pravé dolní části obrazovky.

 

 

★ NÁVODY ZDARMA ★

 

 Háčkování s Vendulkou - návody zdarma

 

 


NÁVODY ZDARMA » Háčkovaný tulipán
Háčkovaný tulipán

 

Přivítejme jaro kytičkou :-)

 

Materiál:

100% bavlna Catania, Výrobce: Schachenmayer

Malé množství těchto odstínů: 115 červená, 392 světle zelená, 212 kiwi, 100 světle žlutá. Budeme potřebovat celkově cca 7g příze.

Velikost hotového tulipánu: šířka 6 cm, 11 cm výška. Velikost hotové aplikace rovněž závisí na použitém materiálu a Vašem vlastním stylu háčkování.

Háček: 3 mm

Ostatní materiál: jehla s tupým hrotem, knoflíky o průměru 0,6 – 1 cm, jehla na šití, zelená nit

Úroveň háčkování: začátečník 

 

Použité zkratky a očka:

Řetízkové oko (ŘO)

Pevné oko (PO)

Krátký sloupek (KS)

Polodlouhý sloupek (PDS)

Dlouhý sloupek (DS)

Ubírání ok (Λ): sháčkujeme dvě oka dohromady

Přidávání ok (V): háčkujeme 2 oka do jednoho oka

[ ] ...x krát = opakujeme instrukce v závorkách tolikrát, kolikrát je uvedeno

(...) = počet ok na konci řady

 

 

Postup:

Začneme květem.

Začátek: použijeme červenou přízi a háčkujeme 7 ŘO

1. řada: zapíchneme háček do druhého oka od háčku a háčkujeme 1 KS do každého oka z předešlé řady (6 KS), 1 ŘO pro otočení práce, otočíme.

 

 

2. řada: V, 4 KS, V (máme 8 KS), 1 ŘO pro otočení práce, otočíme.

 

 

3. řada: V, 6 KS, V (máme 10 KS), 1 ŘO pro otočení práce, otočíme.

 

 

 

4. řada: V, 8 KS, V (máme 10 KS), 1 ŘO pro otočení práce, otočíme.

5. -14. řada: 1 KS do každého oka z předešlé řady (12 KS), 1 ŘO pro otočení práce, otočíme.

 

 

 

Nyní rozdělíme květ na 3 okvětní lístky:

 

15. řada: 4 KS (máme 4 KS), 1 ŘO pro otočení práce, otočíme.

 

 

16 řada: Λ, Λ (máme 2 KS), 1 ŘO pro otočení práce, otočíme.

 

 

 

17. řada: Λ, práci ukončíme.

 

 

 

Další dva okvětní lístky vytvoříme stejným způsobem jako ten první.

 

 

 

18. řada: háčkujeme 1 řadu KS okolo celého květu. Otočíme květ lícem k sobě, háček zapíchneme do oka, kterým jsme celý květ začínali (označen šipkou na obrázku výše) a háčkujeme směrem vpravo k okvětním lístkům 22 KS, 3 KS do vrcholu prvního okvětního lístku, 2 KS, 1 PO mezi okvětní lístky, háček zapíchneme do 15. řady, 2 KS, 3 KS do vrcholu prvního okvětního lístku, 2 KS, 1 PO mezi okvětní lístky, háček zapíchneme do 15. řady, 2 KS, 3 KS do vrcholu prvního okvětního lístku, a pokračujeme zase okolo květu 16 KS. Spojíme první oko řady 1 PO, práci ukončíme. Květ hezky vytvarujeme a začistíme volné nitě.

 

Stopka

Začátek: použijeme jablkově zelenou přízi, háček 2.5 mm a háčkujeme 13 ŘO

1. řada: (první 3 ŘO se budou počítat jako 1. DS), od čtvrtého oka od háčku háčkujeme 2 DS, 4 PDS, 3 DS, 1 TR, práci ukončíme. Vytvarujeme, volné nitě zatím nestříháme.

 

List

Začátek: použijeme khaki přízi, háček 2.5 mm a háčkujeme 12 ŘO

1. řada: zapíchneme háček do druhého oka od háčku a háčkujeme 1 PO, 2 KS, 1 PDS, 7 DS, práci ukončíme.

 

Dokončení:

Máme hotovy všechny tři části. Volné nitě stopky, zatáhneme pomocí háčku do okraje květu, tak se nám obě části hezky spojí. Volné nitě začistíme v rubu, a stopku přišijeme drobnými stehy. Následně přišijeme list. Ten budeme přišívat do rubu stopky.

 

Základním vyšívacím stehem a jehlou s tupým hrotem vyšijeme okraj stopky. Použijeme světle tyrkysovou přízi. Na list našijeme knoflíček o průměru 1 cm. Na květ našijeme malé knoflíčky o velikosti 0.6 cm. Aplikaci hezky vytvarujeme a máme hotovo :-)

 

Crochet tulip applique by Vendulka Maderska, free pattern